このブログを検索

2023年1月20日金曜日

宇なるマネーロンダリング機関を活用したネオコン犯罪組織

 以下、例の如く主に機械翻訳。


アナリスト:国防総省の装備紛失騒動はさらに悪化、米国は監査なしでウクライナに武器提供 

Analysts: Pentagon's 'Lost' Equipment Fiasco Will Worsen as US Funnels Arms to Ukraine Without Audit   sputniknews/20230119


11月の中間選挙で共和党が下院を僅差で奪還した後、米国のウクライナへの巨額の援助を監査することを公約に掲げる者が現れた。しかし、保守派の間でもこの考えは不評だ。元米軍の専門家2人によれば、米国政府がこのような会計処理を避ける理由はたくさんあるという。


米国会計検査院(GAO)の新しい報告書は、国防総省が政府契約者に提供された2200億ドルの装備の追跡を失っていることを非難した。


報告書によると、GAOは2001年に初めてこの問題を国防省に提起したが、国防省は一貫してこの問題に取り組もうとせず、監査役の勧告を無視してきたという。


このニュースは、国防総省が2022年11月に同省の監察官による監査に5回連続で失敗したことを受けて発表された。この壊滅的な報告書は、国防総省が3兆5000億ドルの資産のうち39%しか説明できないことを明らかにした。これには、木曜日にGAOが強調した民間請負会社への2200億ドルの貸し付けが含まれている。

After Republicans narrowly retook the US House in the November midterm elections, some pledged to audit the US' massive volume of aid being given to Ukraine. However, even among conservatives, the idea is unpopular. According to two ex-US military experts, there are many reasons for the US government to avoid such accounting.


A new report by the US Government Accountability Office (GAO) blasted the Pentagon for losing track of $220 billion in equipment provided to government contractors.


According to the report, the GAO first raised the issue with the Defense Department in 2001, and it has consistently refused to tackle the problem and ignored the auditor’s recommendations.


The news comes after the Pentagon failed its fifth straight audit by a department inspector general in November 2022. The devastating report found the DoD could only account for 39% of its $3.5 trillion in assets - including the $220 billion lent to private contracting companies highlighted by the GAO on Thursday.


元米国防総省上級アナリストのカレン・クフャトコフスキ元米空軍中佐は、木曜日にスプートニクに対し、NATO同盟はウクライナに行く装備や物資の追跡がうまくいっておらず、ワシントンによるキエフの戦争努力支援に注がれる数十億ドルは、問題が悪化するのを確実にするだけだろうと述べた。


ウクライナは欧米のマネーロンダリング機関として機能してきた。つまり、金融取引は意図的に厳重に監視されてこなかったのだ。現在、ウクライナは戦火に見舞われ、政府の管理体制は限定的である。ウクライナに供与されるミサイル防衛システムの一部について、訓練能力を持つ米兵が現地にいるという報告もあり、欧米の武器や援助について説明責任が果たされていないという報告が増えるかもしれない」と述べた。

Retired US Air Force Lt. Col Karen Kwiatkowski, a former senior Pentagon analyst, told Sputnik on Thursday that the NATO alliance has been no better at tracking equipment or supplies going to Ukraine, and that the billions being poured into supporting Kiev’s war effort by Washington would only ensure the problem gets worse.


“Ukraine has served as a Western money laundering facility - which is to say that financial transactions were not closely monitored by design. It is now a war-torn region with limited government controls in place. With reports of US soldiers on the ground in training capacity for some of the missile defense systems being given to Ukraine, we may be hearing more reports of the lack of accountability of Western arms and aid,” she said.


クフャトコフスキは、バイデン政権の一部が、ウクライナ紛争を西側の新兵器の「実験場」と見なしていると述べたことを、「非常に攻撃的な米国の政治構造の傲慢さと無神経さを証明するものだ」と指摘した。


「疑いのないことは、"敵 "の軍隊を相手に、実際の戦闘シナリオで、自分の武器とその様々な現場での応用の両方をテストするという考えを以て他国で戦争の練習をすることは、この敗因への大規模で迅速な援助の正当化の一部であることだ」。彼女は付け加えて、"敗因 "は、完全に再建されたウクライナで、「この時点で、ペンタゴンでは不可能として受け止められる」と。


「(バイデン政権からの)メッセージは、この武器の流出と負け戦の継続から、他に何を得ることができるのか、というものでなければならない。その "他の何か "とは、公言されているように、資源の枯渇と経済的孤立を通じてロシアを弱体化させるという議題であり、もう一つは、兵器の使用と現場での性能に関するデータを収集することだ」と指摘した。「アメリカにとってのもう一つの側面は、ウクライナが終了した後も、将来の予算を確保するために在庫を枯渇させることだ。」

Kwiatkowski called it “a testament to the arrogance and tone-deafness of a very aggressive US political structure” that some in the Biden administration have said they see the conflict in Ukraine as a “testing ground” for new Western weaponry.


“There is no doubt that practicing war in another country with the idea of testing both your weapons and various field applications of them, in a real combat scenario, against a real ‘enemy’ army, is part and parcel of the justifications for this massive and rapid aid to a losing cause,” she said, adding that the “losing cause” was a fully reconstituted Ukraine, “which at this point is accepted by the Pentagon as impossible.”


“The messaging [from the Biden administration] now has to be ‘what else’ do we gain from this weapons flow and continuation of a losing war? Part of the ‘what else’ is, as has been stated publicly, an agenda of weakening Russia through resource exhaustion and economic isolation, and part of it is to gather data on weapons usage and performance in the field,” she noted. “The other aspect for the US is to drain inventories to secure future budgets long after Ukraine is finished.”


クフャトコフスキは、ワシントンの20年にわたるアフガニスタン占領戦争でアメリカが支援したアフガン政府とは異なり、アメリカ政府は「アフガンの指導者を信用した以上にウクライナの指導者を信用している」と指摘した。


「文化の違い、宗教の違い、そして政治的な駆け引き、影響力の売り込み、キエフとワシントン、キエフとロンドンの間の関係の長い歴史が、極めて機能的な犯罪企業を築き上げた 

」と彼女は説明している。「米国の軍事指導部にとって、パイプラインや水路が縦横に走り、ロシアやロシアの同盟国と接する東欧の舞台は、歴史的に米国の軍事指導部の多くが注目するように訓練されてきた場所であり、また、ペンタゴンの陸海空軍の三大パートが、将来の任務について実際に競合するケースであるかもしれない。」

Kwiatkowski noted that unlike the US-backed Afghan government during Washington’s 20-year occupation war in Afghanistan, the US government “trusts Ukrainian leaders more than it ever trusted Afghan leaders.”


“Cultural differences, religious differences, and a long history of political maneuverings, influence peddling, and relationships between Kiev and Washington, and Kiev and London, have built a criminal enterprise that is quite functional,” she explained. “For the military leadership in the US, the Eastern European arena, crisscrossed by pipelines, waterways, and bordering Russia and Russian allies, is a place that many in the US military leadership have been historically trained to focus on - and it may be also be a case where the three main parts of the Pentagon - Army, Navy and Air Force - are actually competing for future missions.”


もう一つの要因は、オースティン国防長官を含むバイデン政権の幹部が、ミサイルメーカーのレイセオン社の役員を務めるなど、戦争やウクライナで大きな利益を得ている防衛関連企業と直接つながっていることである。


「オースティンはミサイルメーカーであるレイセオン社の役員を務めていたのだ。これは、DC防衛の原動力を示している」とクフャトコフスキは述べた。


「オースティンの場合、明らかにレイセオン社の内部関係者がウクライナ政策の一部を牛耳っている。回転ドアの問題は、米国政府のすべての部門に影響を与えるが、防衛請負業者-メディア-ペンタゴンは特に近親相姦的で利益を上げている。バイデン政権ではもっとひどい。バイデンから国務省、CIA、ペンタゴンに至るまで、主要な部署で何十人もの任命者が、過去に政治介入したウクライナ現政権と現在も関係を持ち、予想される影響力の売り込みやマネーロンダリングを行っているからだ」。

Another factor is that senior Biden administration figures, including US Secretary of Defense Lloyd Austin, have direct connections to the defense contractors profiting handsomely off the war or to Ukraine, with Austin having served on the executive board of missile-maker Raytheon.


“During his nomination for Secdef, the Senate waived the rule that required a seven-year gap between any service with a major defense contractor, and Austin was confirmed on a 93-2 vote. This illustrates what drives DC defense,” she said.


“In the case of Austin, clearly an insider from Raytheon is controlling some parts of the Ukraine policy. The revolving door issue impacts all departments of the US government, but Defense Contractors-Media-Pentagon is particularly incestuous and profitable. It is worse than that with the Biden administration, because from Biden on down through State [Department] and CIA and Pentagon, you have dozens of appointees in key departments who have a past and ongoing affiliation with the current government Ukraine, in most cases related to past political interventions, and the expected influence peddling and money laundering.”


元米海兵隊情報将校のスコット・リッター氏はスプートニクに対し、イラクやアフガニスタンでの紛争のように、ウクライナに送られる軍事援助を監査する監察官を米国議会がまだ任命していないのは異常だと述べた。


「米軍というのは、議会から何かをしなければならないと明確に言われない限り、それをしないものだ」と彼は言った。


この問題は、昨年5月以来、米国のランド・ポール上院議員(共和党)などが、あまり支持を得られないまま追及してきた。しかし、今までに、特別な監視なしに1000億ドル近くがウクライナに与えられており、そのダメージはほとんど終わっている。


「数百億ドルがどのように使われたかを追跡調査するのは『不可能な使命』だ」とリッターは言う。「適切な仕組みがあっても、ウクライナのような激戦区で資金がどのように使われているかを完全に監視することは非常に難しい。」


Scott Ritter, a former US Marine Corps intelligence officer, told Sputnik that it was unusual the US Congress hasn’t already appointed an inspector general to audit military aid being sent to Ukraine, as it did for the conflicts in Iraq or Afghanistan.


“The thing about the US military is that unless it is told explicitly by Congress that it has to do something, then it won’t do it,” he said.


The issue has been pursued since last May by lawmakers like US Sen. Rand Paul (R-KY), without much support. However, by now, with nearly $100 billion given to Ukraine without special monitoring, the damage has largely been done.


“Trying to backtrack and figure out how tens of billions of dollars were spent is ‘mission impossible,’” Ritter said. “Even with all the proper mechanisms in place, it’s very difficult to fully monitor how funds are being used in a conflict zone as heated as the one in Ukraine.”

 

リッターは、監査の欠如は、欧米の兵器が戦場でどれだけ有効かという厄介な問題を避けるためだと指摘した。


「政治的な観点から、アメリカの政策の最大の成果はウクライナの大量の墓であることを示したくないのだろう」と彼は言った。

Ritter suggested that the lack of an audit was intended to avoid the sticky question of just how effective Western weapons are on the battlefield.


“From a political standpoint, you don’t want to show the American policy that the biggest end result of your policy is massive Ukrainian graves,” he said.




…………………




何度も繰り返しているが、米ネオコンーーあるいは軍産複合体・ディープステイトーーは、まさに戦争機械以外の何ものでもない。



問題は、戦争機械がいかに戦争を現実化するかということよりも、国家装置がいかに戦争を所有(盗用)するかということである [La question est donc moins celle de la réalisation de la guerre que de l'appropriation de la machine de guerre. C'est en même temps que l'appareil d'Etat s’approprie la machine de guerre]〔・・・〕


国家戦争を総力戦にする要因は資本主義と密接に関係している「les facteurs qui font de la guerre d'Etat une guerre totale sont étroitement liés au capitalisme ]。

現在の状況は絶望的である。世界的規模の戦争機械がまるでSFのようにますます強力に構成されている[Sans doute la situation actuelle est-elle désespérante. On a vu la machine de guerre mondiale se constituer de plus en plus fort, comme dans un récit de science-fiction ;](ドゥルーズ &ガタリ『千のプラトー』「遊牧論あるいは戦争機械』1980年)



別の示し方をすれば、米ネオコンのやっていることはラカンの「資本の言説」のスキーマそのものなのだ。






※参照:官産複合体なる闇の国家


私はすでに3人のアメリカ大統領と接してきた。大統領は入れ替わるが、政治はいつも同じだ。なぜか? 官僚機構が強大だから。大統領が選ばれたとき、彼らは何かアイデアを持っているかもしれない。そして、ブリーフケースを持った人たちが、身だしなみよく、私と同じようなダークスーツを着てやってくる。赤いネクタイを除いてだが、彼らは黒か濃紺のものを好むようだから。この人たちは、物事がどのように行われるかを説明し始める。すると、たちまちすべてが変わってしまう。これは、どの政権でも起こることだ。(プーチンインタビュー、フィガロ 2017/05/29

I have already spoken to three US Presidents. They come and go, but politics stay the same at all times. Do you know why? Because of the powerful bureaucracy. When a person is elected, they may have some ideas. Then people with briefcases arrive, well dressed, wearing dark suits, just like mine, except for the red tie, since they wear black or dark blue ones. These people start explaining how things are done. And instantly, everything changes. This is what happens with every administration. ーVladimir Putin's interview with Le Figaro. recorded on May 29 2017